لوگو
لوگو
نکاتی درباره طراحی سایت املاک

22

آبان

نکاتی درباره طراحی سایت املاک

همه بنگاه های ملک وب سایت نمی خواهند، و همه ی افرادی که مایل به داشتن سایت برای دفتر مشاوره املاکی خود هستند به یک مدل سایت احتیاج ندارند؛ باید بر اساس نیاز و امکانات مدل طراحی سایت املاک خودتان را انتخاب کنید...

هنگام خرید و معامله، معمولا  پیشنهاد ها و گزینه ها بر اساس یک تناسب ساده با یکدیگر مقایسه می شوند؛ تناسب کیفیت با قیمت.

این مسئله برای وب سایت ها نیز صادق است و احتمالا اولین مورد که بعد و یا حتی قبل از کیفیت سایت در نظر دارید، هزینه ای است که برای طراحی و راه اندازی آن پرداخت می کنید.

املاکیم

قیمت سایت املاک یا در اصل هر  وب سایتی به میزان وقت و دقتی که تیم طراح روی آن صرف کردند بستگی دارد پس هرچه زمان و توجه کمتری برای وب سایت سفارشی شما کنار گذاشته شود، شما نیز بودجه کمتری برای آن کنار می گذارید و البته هرچه پیاده سازی سایت شما پیچیده تر و زمان گیر تر باشد، قیمت سایت افزایش پیدا می کند. با اینحال صرفا ارزان یا گران بودن یک سایت دلیل تناسب آن با نیاز های شما نیست، بهتر است در کنار قیمت به کارآیی سایت برای کسب و کار خود نیز توجه کنید. 

برای شروع؛ انواع سایت را براساس قیمت و کیفیت در سه مدل دسته بندی می کنیم:

مدل اول: قالب های آماده و ارزان

اگر در حرفه خود نوکار هستید ممکن است صرف هزینه بیشتر از 1 میلون تومان روی یک وب سایت برایتان نامعقول جلوه کند، در این صورت می توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی صاحب یک سایت، Host و دامنه به نام خود شوید، به این مفهوم که اگر مشتری از اسم دفتراملاک شما برای جست و جو استفاده کند تا شماره تلفن یا آدرس دفترتان را پیدا کنند، با صفحه  "نتیجه ای یافت نشد" روبه رو نمی شود. با اینحال روی جذب مشتری جدید از طریق چنین سایتی حساب نکنید چرا که به علت استفاده از غالب های پیش پا افتاده و عدم صرف وقت و دقت در کدنویسی، این سایت ها در نظر Google جایگاه ارزشمندی ندارند و این موجب می شود سایت شما در نتیجه جست و جوی کاربرانی که صرفا به دنبال یک سایت مشاوره املاک می گردند، در صفحات کم بازدید قرار بگیرد.

این سایت ها معمولا ظاهر و نمای چشمگیر و به یادماندنی ندارند و رابط کاربری و امکانات آن ها نیز نظر کاربران را به خود جلب نمی کنند. این سایت ها در اصل از قالب های آماده و ابتدایی تشکیل شده اند که امکان شخصی سازی یا تغییر اجزا سایت را به شما نمی دهند. مانند یک کاتالوگ، هرچه می بینید همان را تحویل خواهید گرفت. با اینحال از آنجا که یک دامنه با نام خاص خودتان خریداری می کنید، آن نام را برای خود ثبت کرده اید پس در صورت تمایل به سفارش یک سایت بهتر در آینده، مجبور به نامگذاری و خرید مجدد دامنه نخواهید بود.

مدل دوم : استفاده از سایت ساز های رایگان

اگر به نظرتان یک وب سایت مناسب و متناسب با آژانس املاک شما به اندازه 2 میلیون تومان می ارزد، احتمالا به سمت سفارش سایت بر پایه CMS های مختلف و رایگان نظیر Wordpress و جوملا خواهید رفت. این وب سایت ها مطابق با سفارش دقیق شما، در مدت زمان کم و معمولا بدون کد نویسی طراحی می شوند.

بله، بدون کدنویسی؛ در اصل Wordpress یک بستر نرم افزاری مخصوص طراحی وب سایت رایگان است که از ماژول ها و پلاگین های آماده که توسط تیم ها و برنامه نویسان مختلف نوشته شده استفاده می کند، به همین جهت در کنار اینکه همیشه امکان بروز مشکل و اختلال بین قسمت های مختلف برنامه وجود دارد، ایجاد تغییر در چنین سایت هایی هر چند ممکن ولی مشکل و پرهزینه است؛ چراکه افراد با تجربه در کدنویسی با php و کار با Wordpress، در ازای اعمال تغییرات مورد نظر شما در این دریای کد کثیف و غیر استاندارد مبالغ قابل توجهی مطالبه می کنند.


تبلیغات برای املاک با بازدهی بالا


با این حال اگر روی تغییر دادن سایت اصرار دارید بهتر است با همین افراد به مذاکره بپردازید چرا که پیچیدگی و ناهماهنگی کد وب سایت ماژول شده شما برای افرادی که در این زمینه تجربه زیادی ندارند بسیار گیج کننده است و حتی ممکن است در صورت انجام اشتباه هنگام تغییر دادن کد، به سایت شما آسیب وارد شده و سایت شما شکل خود را از دست بدهد.در این صورت یا باید به تیم سازنده برای بازسازی سایت مراجعه کنید، یا اینکه به فکر سفارش یک سایت جدید باشید چرا که حتی برنامه نویسان باتجربه حاضر به اصلاح سایت شما نخواهند بود.

ناهمگنی کد روی رتبه بندی Google (همان رتبه SEO) نیز تاثیر منفی می گذارد چرا که استاندارد نبودن و وجود متناقضات در کد سایت باعث می شود که راه یافتن به صفحات اولیه جست و جوی کاربران بسیار سخت و مدت باقی ماندن سایت در این صفحات کوتاه باشد.

در کنار این مسائل، کنترل پنلی که همراه با سایت جهت مدیریت محتوا به شما تحویل داده می شود بسیار گیج کننده و پر از ابزاری است که چندان ارتباطی به کسب و کار و سایت شما ندارد، چرا که هدف این CMS ها طراحی حرفه ای سایت املاک نیست بلکه فراهم کردن محیطی است که انواع مختلف وب سایت را بتوان در آن شکل داد؛ به همین دلیل ابزار کنترل محتوای آن ها نیز بسیار جامع و در نتیجه سردرگم کننده است.

بارها پیش آمده که به دلیل پیچیدگی کار با پنل کنترل محتوا، مدیران سایت به صورت تصادفی به ساختار سایت آسیب وارد کردند و به دلیل پیچیدگی و هزینه بازسازی و رفع مشکل سایت ماژول شده، تصمیم به سفارش یک سایت جدید گرفته اند.

با این حال این وب سایت ها از وب سایت های خیلی ارزان گزینه بهتری هستند، چرا که بر اساس سلیقه شما طراحی می شوند و کارایی نسبتا خوبی در زمینه سرعت بارگذاری و ارائه رابط کاربری ساده و جذاب به کاربران دارند.

مدل سوم : سفارش سایت اختصاصی

اگر حاضر به کنار گذاشتن حداقل 3 میلیون تومان برای طراحی وب سایت املاک دست نویس و اختصاصی هستید، پس بابت شخصی سازی سایت چه قبل و چه بعد از تکمیل و ارائه سایت نگران نباشید چرا که به علت نوشتن کد صفر تا صد چنین سایت هایی توسط یک تیم، درکنار استاندارد بودن کد سایت، ایجاد تغییر توسط تیم سازنده راحت تر و درنتیجه ارزان تر است. 

هماهنگی و اصولی بودن کد سایت قدم اول برای کسب رتبه ی مناسب از نظر Google و نمایش در صفحهات اولیه جستجوی کاربر است، اگر قدم های بعدی نیز به درستی برداشته شوند سایت شما نه تنها سند اعتبار شما نزد مشتریان قدیمیتان خواهد بود، بلکه توجه افرادی که در اینترنت به دنبال یک سایت مشاوره املاک می گردند نیز جذب کرده و آن ها را به سمت شما هدایت می کند پس هزینه ای که در قبال چنین سایتی پرداخت می کنید یک سرمایه گذاری به صرفه و طولانی مدت خواهد بود البته به این شرط که قدم های بعدی نیز به درستی برداشته شوند.

این قدم ها تولید و مدیریت محتوای باکیفیت نام دارند که هرچند به تنهایی پیچیده نیستند به دلیل این که معمولا کاربر را به دست بردن در کد سایت و یا کار با کنترل پنل های پیچیده وا می دارند، اکثر صاحبان وب سایت ترجیح می دهند برداشتن این قدم ها را به اشخاصی دیگر یا تیم سازنده واگذار کنند. این مسئله در کنار قیمت این مدل سایت ها یک نقطه ضعف برای سایت های دستنویس محسوب می شود چرا که در اکثر موارد یا کنترل پنل یا وجود ندارد، یا کنترل پنل آماده ای است که طراحان سایت خریداری کرده و همراه با سایت به شما تحویل می دهند.

 

در ابتدا فرض بر این بود که مهم ترین عامل برای خرید وب سایت املاک در نظر شما  هزینه طراحی و راه اندازی سایت است، بر همین اساس سه مدل طراحی وب سایت را همراه با مزایا و معایب هرکدام توضیح دادیم. هدف کمرنگ جلوه دادن اهمیت قیمت سایت و ترغیب شما برای ولخرجی نبود بلکه می خواستیم تناسب بین قیمت هر سایت با امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد را درک کنید.

اکنون فرض بر این است که جدا از قیمت، به کارایی وب سایت نیز فکر می کنید و بر اساس نیاز و اهداف بلند مدت خود در کنار بودجه ای که برای تهیه سایت در نظر گرفته اید، به مدل طراحی وب سایتی بها می دهید که به صرفه باشد، مشتری جدید از محیط وب برای شما جذب کند و اعمال تغییر در آن حتی بعد از ارائه به راحتی صورت بگیرد. طبیعتا مایلید که بهترین مدل طراحی وب سایت را انتخاب کنید تا با کمترین هزینه، به یک سایت کارآمد و مناسب دست پیدا کنید.

اگر این فرض درست بوده، پس بهتر است راجع به مدل چهارم نیز صحبت کنیم:

مدل چهارم : سفارش سایت املاکی

شما متناسب با نیازتان یک پکیج طراحی سایت املاک را انتخاب می کنید، قیمت این پکیج ها از 3 میلیون تومان بیشتر نخواهد بود و با توجه به این که امکان پرداخت قسطی نیز درنظر گرفته شده، از چالش بزرگ "هزینه ها" به راحتی عبور می کنیم.

در این مدل برنامه نویسان از یک پلتفرم داخلی که میوه تجربه و تلاش خود در طراحی وب بوده استفاده می کنند تا وب سایت شما استاندارد و بر اساس اصول SEO نوشته شود و از آنجایی که کدنویسی صفر تا صد این پلتفرم را خود ما انجام داده ایم ایجاد تغییرات مطابق میل شما هنگام طراحی و بعد از تحویل سایت برای ما آسان و برای شما رایگان خواهد بود.

کنترل پنل اختصاصی که ما در اختیار شما قرار خواهیم داد، بر اساس نیاز ها و تمایلات شما شخصی سازی می شود و ابزار اضافه و گیج کننده در آن نخواهید دید. هرچند کار با آن بسیار ساده است، ما به صورت رایگان، در صورت تمایل استفاده از آن به شما آموزش می دهیم تا برای مدیریت محتوای سایت خود وابسته به ما یا مجبور به کدنویسی نباشید. 

آیا به نظرتان در این مدل تناسب مناسبی بین کیفیت و قیمت برقرار است؟

وب سایت املاکیم روشی و راهی را در اختیار شما قرار میدهسد که با کمترین قیمت ، بهترین بازدهی را داشته باشد. با املاکیم باشید

تماس با ما

  • تلفن: 02146114826
  • تلفن: 02146114705

کوتاهترین زمان پاسخ دهیم همین حالا طراحی سایت املاکت رو سفارش بده و در کمتر از 1 روز وب سایتت رو تحویل بگیر.

بدلیل تنوع نمونه های طراحی شده به سادگی و در کمترین زمان قادر به انتخاب سایت املاک مورد علاقتون خواهید بود

تمامی حقوق این وب سایت مربوط به الو سایت می باشد.